Fundació Miró


SANTIAGO MORILLA WORKSHOP D’INICIACIÓ A LES INTERVENCIONS ARTÍSTIQUES SITE-SPECIFIC EN STOP-MOTION I/O TIMELAPSE



SANTIAGO MORILLA WORKSHOP D’INICIACIÓ A LES INTERVENCIONS ARTÍSTIQUES SITE-SPECIFIC EN STOP-MOTION I/O TIMELAPSE
Impartit per Santiago Morilla, amb la col•laboració curatorial de Fernando Gómez de la Cuesta


15/9, de 17 a 21 h
16/9, de 17 a 21 h
17/9, de 17 a 21 h
18/9, muntatge d’exposició
19 i 20/9, Weekend Nit de l’Art – exposició dels projectes finals

Durada del Workshop: 3 dies + 1 dia de muntatge d’exposició + 2 dies d’exposició en el marc de la Nit de l'Art 2015.
*La participació al taller implica participar en una exposició col•lectiva en el marc de l’FPJM durant la Nit de l’Art.

Inscripció: es demana als participants que trametin un dossier per a la selecció prèvia, el qual pot ser d’obra realitzada, obra recent o projecte en curs, de qualsevol tipus d’activitat creativa.
Materials: És convenient que els participants duguin les seves pròpies càmeres fotogràfiques (s’han d’assegurar que tenen la possibilitat de disparada a intervals) o els seus telèfons mòbils (amb possibilitat d’instal•lar-hi programari lliure).
Matrícula: 65 € (inclou el material bàsic).
Tramesa de dossier i petició d’informació: curatoria@gmail.com

Aquest taller es dirigeix a tot tipus de creadors que vulguin iniciar-se en les tècniques de l’Stop-Motion i/o Timelapse.

Treballant amb les seves càmeres i els seus trípodes i/o amb els mitjans disponibles a la Fundació Miró, cada alumne-artista o col•lectiu serà responsable tècnicament i artística de realitzar una petita peça videogràfica, acompanyada de documentació fotogràfica, que es farà a l’exterior de la Fundació jugant amb les variacions lumíniques, les interaccions d’agents casuals o controlats per l’artista, el moviment de la càmera i les possibilitats narratives de la manipulació del paisatge.

L’Stop-Motion i el Timelapse poden oferir grans possibilitats com a llenguatges comprimits i sintètics al registre performàtic, pictòric i narratiu de les accions pròpies de l’artista contemporani, ja que no es limiten a ser simples formats documentals, sinó que cada vegada es consoliden més com a formats artístics o peces de videoart per si mateixes.

PROGRAMA

Dimarts 15: introducció i conceptes de documentació videogràfica artística. Intervencions site-specific a l’espai públic exterior. Exemples pràctics i posada en comú de projectes personals. Passejada pels possibles espais per a intervenir a l’exterior de la Fundacio Miró. Inici del debat sobre propostes concretes per a emprendre.

Dimecres 16: concreció de les propostes d’intervenció i creació de grups de treball, debat i presa de decisions. Producció dels projectes amb el suport dels tutors.

Dijous 17: producció dels projectes. Edició/muntatge final i selecció de projectes.

Divendres 18: finalització i muntatge expositiu de la producció del taller.

Dissabte 19 i diumenge 20: exposició dels projectes a la Fundació Miró dins el programa expositiu de la Nit de l’Art.

SANTIAGO MORILLA
www.santiagomorilla.com

Expandeix el dibuix mitjançant projectes site-specific, entenent l’exercici de l’acció estètica com a presa diària de decisions personals i performàtiques de qüestionament i anàlisi de l’entorn. Després d’una respectuosa immersió contextual al lloc per a intervenir, Morilla intervé en el paisatge i la representació de l’espai, a vegades de forma quasi imperceptible, a penes amb un dibuix que es forma durant uns instants de col•lisió en la línia del temps, potser visible només des de les altures i, a vegades, de manera permanent, reordenant el sentit dels elements, les persones o els animals d’un paisatge i integrant, en ocasions, materials específics que expandeixen les narratives locals. El seu treball habita artísticament l’espai per a assenyalar-ne els límits i la forma amb què l’home dibuixa les seves decisions mentre tendeix a deshumanitzar-se i a desaparèixer camí de l’atzar, del patetisme i de la repetició. Combina les seves enormes intervencions públiques multicapa –vídeo, dibuix específic, pintura mural, fotografia aèria–, introduint al procés “bombes gràfiques” a manera d’avís a navegants, que qüestionen la funció política de la cartografia digital i ens conviden a reflexionar entorn de la “contaminació” ambiental i l’aïllament relacional. Per a Santiago Morilla si la investigació artística no suposa una acció personal fora de l’estudi i de la seva “àrea de seguretat”, no té sentit. El seu treball ha evolucionat des de l’art urbà i la il•lustració cap a una immersió vital en projectes específics amb claus obertes cap a les narratives de desacceleració, on tradició i tecnologia troben un espai de resistència estètica.

 


Informació 65 KB

Fullet 1263 KB

Folleto 1291 KB